Redukční dieta a nebezpečí malnutrice

Vzhledem ke zvyšujícímu podílu obézních v populaci naší společnosti, objevuje se mnoho výživovách doporuční, diet či dokonce celých dietních programů, které se snaží poskytnout takto postiženým lidem pomoc. Tak jako v každé oblasti lidské činnosti, né všechny tyto recepty na hubnutí fungují, některá jsou dokonce přímo v rozporu se zásadami zdravé výživy.

Jediná cesta jak zhubnout (zredukovat váhu) je:

  1. Přijmout méně kalorií
  2. Vydat (spálit) více kalorií, nebo
  3. obojí

Redukční dieta může být i nebezpečná

Většina populárních receptů na hubnutí (redukčních diet), doporučují jídelníčky, které tělu dodávají 1500 – 1800 kcal (6300 – 7560 kJ) za den nebo i méně, což pro mnohé jedince znaméná snížení kalorického příjmu pod nezbytnou úroveň, neboli, že budou ve stravě přijímat méně živin než jsou požadavky jejich vlastního těla.
Zhubnout se dá prakticky při každé nízkokalorické dietě, ale zeptejte se sami sebe: Je to způsob stravování který chci a dokáži dodržovat po zbytek mého života? (Jestliže to nedodržite, získáte svouji původní váhu rychle zpět a možná i více – obecně známý jev, jako – Jojo efekt.) Dále, obsahuje strava kterou mi doporučují všechny potřebné živiny, které moje tělo potřebuje? Mnoho lidí je například schopno podle „zaručeně“ fungujících diet vyřadit z jídelníčku celé skupiny poživatin a v rámci takové diety hradit veškeré výživové potřeby svého těla některou jinou skupinou poživatin, např. velkým množstvím ovoce, luštěnín, zeleniny, celými zrny, jádry, boby atp.
Nevěřte ani tomu, že živiny co budou ve vaší stravě chybět můžete doplnit suplementy (doplňky výživy). Špatná nedostatečná dieta podpořená suplementy je stále špatná a nedostatečná dieta a hrozí tak nebezpečí malnutrice.

Odpověz

 

 

 

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>