Hubnutí břicha

Hubnutí břicha je jeden z nejčastějších požadavků, jak žen tak i mužů, kteří touží po zlepšení své postavy. Selektivní odbourávání tuku, jako například zmíněné hubnutí břicha, zní jako velice lákavá myšlenka, je to však nemožné. Odbourávání tuku dosáhneme jedině energetickým deficitem, tzn vyšším energetickým výdejem než příjmem a to bez možnosti výběru z kterých partií se tukové zásoby odbourají. Hubnutí břicha tedy lze dosáhnout pouze v rámci celkového hubnutí.

Jak dosáhnout zmíněného energetického deficitu?

Ploché vypracované břicho sen snad všech, žen i mužů

Ploché vypracované břicho - sen snad všech, žen i mužů

Jak z toho ven? Jediným rozumným a dostupným řešením je nahradit chybějící pohyb některou z pohybových aktivit – zvolit si nějaký sport. Sportů je na výběr nepřeberné množství, ne všechny jsou však vhodné pro každého. Sport kterému se chceme věnovat je třeba pečlivě vybrat, nejlépe za pomoci odborníků.

K ovlivnění toho jestli naše břicho spolu s celým tělem hubne nebo přibírá nám dobře poslouží dvě mocné páky – na jedné straně je to výživa, tedy energetický příjem a na straně druhé pohybová aktivita tedy energetický výdej. Rozdíl mezi jmenovanými pákami nazýváme energetická bilance, která je určující pro to jakým směrem se naše tělesná váha mění. Hlavním úkolem výživy je dodat tělu všechny živiny, které naše tělo potřebuje k životu. Chceme-li při hubnutí břicha a jak již víme i celého těla použít výživu jako zmíněnou „mocno páku“, musíme se zaměřit na kvalitu a kvantitu toho co jíme a pijeme. Pro správné určení toho co je pro naše tělo dostačující, správné a tedy i zdravé je nejlépe využít odbornou pomoc výživového poradce, který se též často nazývá, jiným slovem, dietolog. Rada dietologa může být buď ve formě toho, že nám pouze sestaví zdravý jídelníček podle kterého se pak stravujeme nebo zvolíme rozsáhlejší komplexní program hubnutí, ve kterém s námi bude dietolog pracovat na celkové změně životního stylu.

Pohybová aktivita je, jak jsem již zmínili, druhou „pákou“, kterou lze úspěšně použít k dosažení cíle hubnutí břicha. Avšak i zde je třeba postupovat obezřetně a pohybovou aktivitu provádět v rozumném rozsahu a intenzitě, tak aby nedocházelo k přetěžování organismu. Pro radu jaký sport, kde, kdy a jak provozovat je opět nejlépe obrátit se na odborníka – osobního trenéra, též často označovaného jako animátor. I zde si opět můžeme vybrat od pouhé rady, přes pravidelné konzultace až po stále více populární cvičení s osobním trenérem.

Kombinace obou výše uvedených způsobů ovlivňování výsledku snahy o hubnutí břicha (tj těla), a zkušenosti odborníků, které k našemu snažení přizveme, nám dávají velkou šanci na úspěch.

Autor: David Tomšík

2 komentáře Hubnutí břicha

  • Martin

    Dobry den,

    Ve svem clanku zminujete ze, cituji: „je třeba postupovat obezřetně a pohybovou aktivitu provádět v rozumném rozsahu a intenzitě, tak aby nedocházelo k přetěžování organismu“.

    Muzete prosim napsat, jake jsou nejcastejsi symptomy pretizeni organismu, ktere bych dokazal sam jako laik identifikovat?

    Predem dekuji.

  • Dobrý den,

    ano obezřetnost je na místě a to zejména u sportovců začátečníků, kteří mají minimální zkušenosti s reakcemi svého těla na zátěž. Další roli tu hraje věk – čím je člověk starší, tím delší čas potřebuje na regeneraci.
    Pohybová aktivita je pro tělo vlastně stres. Má-li po této PA tělo dostatečný čas a prostředky na regeneraci, připraví se na možný budoucí stres tak, že posílí nejvíce zatížené tělesné systémy a uvede je tak do lepšího stavu než v jakém se nacházely před poslední PA. Tomuto principu se říka superkompenzace. Po delším čase pravidelného zatěžování PA se vytváří strukturální a funkční změny, které vedou ke schopnosti těla jedince zvládat intenzivnější a dlouhodobější zátěž a podávat tak lepší výkon. Těmto změnám se říká adaptace. Organismus bez adaptace nemůže podávat vysoké výkony, donutíme-li ho však ktomu, dojde k jeho přetížení (aktutní přetížení), které se většinou projeví bolestí svalů, kloubů a šlach a které může vézt až ke zranění. Toto platí dvojnásobně je li zatížení jednotvárné/jednostranné. Opakované přetěžování může vézt k chronickým zraněním či stavům tzv přetrénování, které se obtížně a dlouhodobě léčí.
    Z popsaných principů vyplývá, že je třeba držet se zásady postupného zvyšování zátěže, dopřávat si dostatečný a vhodný odpočinek mezi jednotlivými tréninky.
    Abych Vám mohl popsat symptomy zranění, musel bych znát druh sportu, který provozujete. Obecně se dá říct: „Když už to bolí, tak už to stačí.“

    David

Odpověz

 

 

 

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>